SZERZŐDÉS
Szerződés
a Megrendelő
valamint Kovács Zsuzsanna és Kovács Eszter, mint Vállalkozó között.
Effektiva ÁSZF
Hatályos: 2024.10.29-től
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. Általános rendelkezések
1.1. A Szolgáltató adatai
- Szolgáltató neve: Kovács Eszter ev.
- Székhely: 8420 Zirc, Békefi A. u. 26.
- Adószám: 69351639-1-39
- E-mail cím: hello@effektiva.hu
- Weboldal: effektiva.hu
1.2. Az ÁSZF hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Szolgáltató által nyújtott logó-, arculat- és webtervező tervező és workshop szolgáltatásokra, valamint az ezekhez kapcsolódó mentorálási tevékenységre.
2. A szolgáltatás részletei
2.0 Előre meghatározott szolgáltatási csomagok
A Szolgáltató a megrendelők részére előre kialakított szolgáltatási csomagokat kínál, előre kialakított folyamattal, amelyek tartalmát és feltételeit a Szolgáltató honlapján közzétett információk határozzák meg. A Szolgáltató kizárólag az előre meghatározott csomagokban foglalt folyamatért, konzultációk mennyiségéért felel. Az előre felépített konzultációkon felüli igény vagy módosítási kör, plusz költséggel jár.
Egyéni módosítások kezelése
Amennyiben a Megrendelő az előre meghatározott csomagban foglalt szolgáltatásokon kívül további módosításokat kér vagy a folyamat megváltoztatását kéri, az egyedi igények alapján a Szolgáltató jogosult pluszköltséget felszámítani. A pluszköltség meghatározása minden esetben egyéni megállapodás tárgyát képezi, amely a www.effektiva.hu/arak oldalon közzétett árak és feltételek alapján történik.
Többszöri módosítások
A csomagokhoz tartozó szolgáltatási keretekben megadott módosítási lehetőségeken túli további módosítások esetén, a Szolgáltató külön díjat számít fel. A díjszabás alapját az érintett módosítások mértéke és komplexitása képezi, amelyről a Megrendelőt előzetesen tájékozódhat itt: www.effektiva.hu/arak. Ennek az el nem olvasása nem mentesít.
Tájékoztatás és elfogadás
A Megrendelő a módosítási igények felmerülésekor köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni. A módosításokat a Szolgáltató kizárólag a pluszköltségek előzetes elfogadását követően kezdi meg.
Hivatkozás az ÁSZF-re
A jelen szabályzat az Általános Szerződési Feltételek részét képezi, és a megrendelés leadásával a Megrendelő automatikusan elfogadja annak tartalmát.
2.1. A szolgáltatás tartalma
A Szolgáltató az alábbi szolgáltatáscsomagokat nyújtja:
- Logó + Arculat + Közepes weboldal csomag
- Logó + Arculat + Kis weboldal csomag
- Logó + Arculat csomag
- Online és offline grafikai munkák
- Weboldal készítés
- Webshop készítés
- Tanfolyami oldal készítés
A mindenkori aktuális árak a www.effektiva.hu/arak oldalon érhetők el.
2.2. Időtartam és határidők
- A teljes weboldallal rendelkező csomagok esetén egyeztetési időszak: 4 hónap, építési időszak 1 hónap.
- Logó + Arculat csomag esetén: 2 hónap
- A határidő és munkakezdés az első részlet utalásának napjától számítódik
2.3. Határidő túllépés
- A meghatározott időtartam túllépése esetén a szolgáltatás havidíj ellenében hosszabbítható meg
- A hosszabbítás díja: 19 000 Ft/hó
- A hosszabbítás időtartama alatt a projekt prioritása csökken
3. Fizetési feltételek
3.1. Díjfizetés
- Vállalkozó jogosult a szerződésben meghatározott előleg kézhezvételére. Az előleg a munkadíj összegébe, illetve az elszámolásba beleszámít. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a teljesítési határidő az előleg kézhezvételével kezdődik. Késedelmes fizetés esetén Vállalkozó a Ptk. szerinti késedelmi kamat, valamint a jogszabály szerint behajtási költségátalány összegére válik jogosulttá.A teljes weboldallal rendelkező csomagok esetén: 5 havi részletfizetés
- Logó + Arculat csomag esetén: 2 részletben történő fizetés
- Az első részlet a szerződéskötéskor esedékes
- A további részletek havonta, előre fizetendők, az utolsó részlet átadás után.
- Csúszás esetén az utolsó részlet szintén a munkák átadása után fizetendő
- Egyéb részletfizetési lehetőség esetén az ütemezés a szerződésben kerül rögzítésre
3.2. Fizetési módok
- Banki átutalás
- Online bankkártyás fizetés
4. A szolgáltatás menete
4.1. Megrendelés folyamata
- Igényfelmérő űrlap kitöltése
- Online konzultáció
- Szerződéskötés
- Első részlet befizetése
- Projekt indítása
4.2. Együttműködési kötelezettség és kommunikáció
- A Megrendelő köteles aktívan részt venni a folyamatban
- A kért anyagokat határidőre szolgáltatni
- A konzultációkon részt venni
- A visszajelzéseket időben megadni. Visszajelzések határideje a 4.3-as pontban olvasható.
4.2.1. Anyagok átadása és kommunikációs csatornák
- Minden anyag átadása a kijelölt Google Drive-on létrehozott projektmappában történik
- Szöveges anyagok kizárólag Google Docs formátumban
- Táblázatok kizárólag Google Sheets formátumban
- Email használata csak kivételes esetekben elfogadott
4.3. Tervezés és jóváhagyás folyamata
4.3.1. Grafikai munkák, szövegírás (Logó, Design Sheet/Style Guide, BrandBoard, szórólap on- és offline tervezés)
- Határidők és tervek:
- Minden szükésgesinfó leadását követően 10-15 munkanapon belül 2-4 terv készül
- Megrendelő 3 munkanapon belül választ tervet
- Vállalkozó 10 munkanapon belül véglegesíti
- Módosítási lehetőségek:
- Alap esetben 2 módosítási kör
- További módosítások díja: 15.000 HUF/óra
- Tervek elutasítása esetén
- Ha a leadott infókat nem vettük figyelembe tervezésnél:
- Új vagy kiegészítő brief szükséges
- Maximum 2 új terv készül
- 2 módosítási lehetőség az újratervezés után
- Ha a briefben tévesen, hibásam, hiányosan kaptuk meg az infókat
- További módosítások díja: 15.000 HUF/óra
- Ha a leadott infókat nem vettük figyelembe tervezésnél:
- Költségmódosulás esetén:
- Vállalkozó módosított árajánlatot készít, emailben küldi és a Drive megfelleő mappájába is felteszi
- A munka felfüggesztésre kerül az új ajánlat elfogadásáig
- 10 napos elfogadási határidő, utána szerződés megszűnik
- Minőségi kifogások:
- A teljesítéstől számított 3 napon belül lehetséges
- Határidőn túli kifogás esetén a teljesítés szerződésszerűnek minősül
- Amennyiben a megadott határidőn belül kifogás nem érkezik, a teljesítést szerződésszerűen megtörténtnek kell tekinteni.
5. Módosítások és korrekciók
5.1. Módosítási körök (design, építés és szövegírás esetén is érvényes)
- A projekt során két körben kérhető módosítás
- A módosítási kéréseket írásban kell benyújtani egy Google docsban a projekt mappába
- A módosítások nem jelenthetnek teljes újratervezést
- Teljes újratervezés esetén a első megrendelés 50%-a, a második 100%-a fizetendő
- Ha azért kell újratervezni, mert NEM valósultak meg a briefben leadottak, akkor a Megrendelő nem terhelhető pluszköltséggel
5.2. További módosítások
- A két módosítási körön túli változtatások külön díjazás ellenében kérhetők
- A további módosítások díja: 15 000 HUF/óra
- Ha a leadott infókat nem vettük figyelembe tervezésnél:
- Új vagy kiegészítő brief szükséges
- Maximum 2 új terv készül
- 2 módosítási lehetőség az újratervezés után
- Ha a briefben tévesen, hibásam, hiányosan kaptuk meg az infókat
- További módosítások díja: 15.000 HUF/óra
6. Szellemi tulajdon
6.1 Szerzői jogok
- A munkák szerzői jogi védelem alatt állnak
- A szerzői jogosult: kizárólag a vállalkozó
- A vállalkozó feltüntetheti nevét
- Referenciaként felhasználhatja a munkákat
6.2. Jogok átruházása
- A végső, elfogadott logó és arculati elemek felhasználási joga a teljes díj megfizetését követően száll át a Megrendelőre, akkor is ha egyoldalú szerződésbontás történik
- A forrásfájlok a Szolgáltató tulajdonában maradnak
6.3. Felhasználási jogok
- A Megrendelő korlátlan felhasználási jogot kap a végleges anyagokra
- A megrendelőt a teljes ellenérték megfizetése után illetik meg a felhasználási jogok
- Csak a megállapodott módosítások megengedettek
- A jogok nem átruházhatók harmadik félre
- A Szolgáltató portfólió céljára felhasználhatja a referenciát
7. Garancia és felelősség
7.1. Szolgáltató felelőssége felelni
- A szakmai színvonalért
- A határidők betartásáért
- A titoktartásért
7.2. Megrendelő felelőssége
- A szolgáltatott információk valódiságáért
- Minden olyan információt a Szolgáltató rendelkezésére bocsájtani, ami a munka akadálymentes megvalósításához szükséges, szövegekhez alapanyagok vagy kész szövegek, profilképek, webshop esetén termékfotók
- Ha a munkavégzés közben derülnek ki a Szolgáltató munkáját befolyásoló információk, a megnövekedett munkaidőt a Megrendelő köteles kifizetni
- Minden közös munka kezdetekor az aktuális, érvényes ÁSZF és termék/szolgáltatásadatlap letöltésre kerül a projektmappába.
- A határidők betartásáért
- A díjak határidőre történő megfizetéséért
8. A szerződés megszűnése
8.1. Rendes felmondás
- A szerződés a projekt befejezésével automatikusan megszűnik
- Felmondás esetén az elvégzett munka arányos díja fizetendő
- Ha a Megrendelő az általános elállási jogát (nem a Vállalkozó szerződésszegéséből eredően érvényesített elállási jogát) gyakorolni kívánja, köteles a Vállalkozónak a felmerült költségeit, illetve kárát megtéríteni az alábbiak szerint:
- Amennyiben Megrendelő a megrendelést követően gyakorolja elállási jogát (nem a Vállalkozó szerződésszegése miatti elállási jogát) a munkakezdési szakaszban (a Vállalkozó még a tervek elkészítését nem kezdte meg, de előkészületeket tett a szerződés teljesítése érdekében – l. többkörös egyeztetés), akkor a teljes vállalkozási díj 50%-át kell kifizetnie bánatpénzként. –Amennyiben Megrendelő ezt követően, a munka készítési szakaszában (ha már belekezdett a tervekbe) gyakorolja elállási jogát, akkor a teljes vállalkozási díj 80%-át kell kifizetnie bánatpénzként.
- Amennyiben a korrektúrafordulók utáni munka a megfelelő funkciókat és design elemeket tartalmazza, de a Megrendelő szubjektív látásmódja szerint nem kielégítő, akkor a teljes munka elkészítési díjának 90%-át kell kifizetnie bánatpénzként, ezután a termék átadásra kerül a Megrendelő részére. Ennek megfelelően ebben az esetben a szerződés a jövőre nézve szűnik meg. – Amennyiben a Megrendelő a munka/termék elkészítését követően szubjektív okból nem veszi át a terméket, akkor a termék elkészítési díj 100%-át kell kifizetnie bánatpénzként, mivel a Vállalkozó szerződésszerűen teljesített.
8.2. Rendkívüli felmondás
- Súlyos szerződésszegés esetén azonnali hatállyal
- A már befizetett díjak nem kerülnek visszatérítésre
- Fizetés: teljes arculat+web esetén 5 részletben. Logó+arculat esetén 2 részletben. Minden egyéb megrendelés esetén egy összegben előre fizetendő az ár.
- Elkészült munka át nem vétele esetén: teljes díj 100%-a
9. Adatvédelem
- A Szolgáltató a GDPR előírásainak megfelelően kezeli a személyes adatokat
- Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza
10. Vegyes rendelkezések
10.1. Titoktartás
- Mindkét fél köteles bizalmasan kezelni a tudomására jutott információkat
- A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnése után is fennáll
10.2. Vis maior
- Vis maior esetén egyik fél sem felel a késedelemért vagy nem teljesítésért
- A vis maior helyzetről haladéktalanul értesíteni kell a másik felet
10.3. Jogviták rendezése
- A felek a vitás kérdéseket elsősorban békés úton rendezik
- Jogvita esetén a [ILLETÉKES BÍRÓSÁG] kizárólagos illetékességét kötik ki
10.4. Záró rendelkezések
- Az ÁSZF módosításának jogát a Szolgáltató fenntartja
- A módosításról a Megrendelőket előzetesen értesíti
- A módosított ÁSZF a folyamatban lévő projektekre nem vonatkozik
Karbantartás
Mindenkor karbatartási csomagok feltételek és szolgáltatások belépőknek: https://effektiva.hu/karbantartas/
Hatályos: 2022.10.29-től:
Termék megrendelése, visszaigazolás:
Megrendelő árajánlatkérését elektronikus úton juttathatja el a vállalkozóhoz. Megrendelő által az ajánlatkéréshez adott brief-nek tartalmaznia kell minden olyan információt és elvárást, amely a feladat megvalósításához szükséges, illetve az igényelt megvalósítási határidőt. Vállalkozó az ajánlatkérés kézhezvételétől számított három munkanapon belül felveszi a kapcsolatot ajánlatkérővel – telefonon vagy e-mail útján – és a részletek egyeztetését követően megküldi árajánlatát, mely tartalmazza az ajánlati kötöttség idejét. Az ajánlat tartalmazza a temékre jellemző összes adatot (l. brief), mely alapján a termék elkészíthető, valamint a vállalási határidőt. A Megrendelő részéről az ajánlattól lényeges kérdésben eltérő tartalmú elfogadása új ajánlatnak minősül, melyre Vállalkozó a fentiek szerint három munkanapon belül válaszol.
Az árajánlatkérés nem minősül szerződésnek.
Szerződés megkötése:
A termék megrendelése az árajánlat elfogadásával jelen ÁSZF alapján jön létre. Jelen dokumentum alapján megkötött szerződések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, későbbiekben nem kereshetők vissza, nem minősülnek írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródnak, magatartási kódexre nem utalnak, ugyanakkor vállalkozó magára nézve teljes mértékben kötelezőnek és betartandónak tekinti a 2008. évi XLVII. törvényt a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen magatartás tilalmáról.
Tervezés, jóváhagyás:
Grafikai munka
pl.: Logó, Design Sheet, BrandBoard, Szórólap on- és offline tervezés setén
A szerződéskötést követő legfeljebb 10 munkanapon belül, Megrendelő által átadott részletes brief alapján Vállalkozó legalább 2, legfeljebb 4 tervet készít, melyeket e-mail útján megküld a Megrendelő részére. Megrendelő legfeljebb 3 munkanapon belül kiválasztja az igényeinek leginkább megfelelő tervet, amiről e-mailben értesíti Vállalkozót. Megrendelő – a válasz megküldését követő legfeljebb 10 munkanapon belül legfeljebb 2 alkalommal – igényelhet kisebb szöveg- vagy képmódosításokat. A további módosítások 15 000HUF/ óradíjjal számolandók.
Amennyiben Megrendelő az első körben készített tervek egyikét sem fogadja el, köteles új, az előzőt kiegészítő briefet küldeni Szolgáltatónak. Ez alapján Szolgáltató legfeljebb 2 módosított tervet dolgoz ki. Az újratervezés után 1 alkalommal van Megrendelőnek kisebb módosításra lehetősége. Amennyiben a munka megvalósításának a költsége a teljesítés során Megrendelő új kérései miatt módosul, Vállalkozó egy módosított árajánlatot készít, illetve felfüggeszti a munkát annak visszaigazolásáig.
A felmerült többletköltségek csak akkor érvényesíthetőek, ha ezen módosított árajánlatot Megrendelő visszaigazolja. Amennyiben a Megrendelő a módosított árajánlatot annak megküldésétől számított 10 napon belül nem fogadja el, a szerződés megszűnik, a felek kötelesek egymással elszámolni a „Szerződés megszűnése” fejezetben foglaltak szerint. A kész termék elektronikus átadását követően Megrendelő minőségi kifogást csak a teljesítéstől számított 3 napos határidőn belül támaszthat.
Amennyiben a megadott határidőn belül kifogás nem érkezik, a teljesítést szerződésszerűen megtörténtnek kell tekinteni.
Díj mértéke, díjfizetés:
Vállalkozó és Megrendelő az árajánlatban szereplő díjat tekinti jelen szerződés munkadíjának.
Logó-4db (2különbözőterv)
Kiterjesztés.ai,.svg,.eps,.png,.pdf
Szín:színes,fekete,fehér
Vállalkozó jogosult a szerződésben meghatározott előleg kézhezvételére, mely a végösszeg 50%-a. Az előleg a munkadíj összegébe, illetve az elszámolásba beleszámít. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a teljesítési határidő az előleg kézhezvételével kezdődik. Késedelmes fizetés esetén Vállalkozó a Ptk. szerinti késedelmi kamat, valamint a jogszabály szerint behajtási költségátalány összegére válik jogosulttá.
Szerződésszegés:
Vállalkozó és a Megrendelő egyaránt szerződésszegést követ el, ha neki felróható okból -hibásan teljesít -késedelmesen teljesít, vagy a -teljesítés lehetetlenné válik Szerződésszegés esetén Felek egymással szemben kötbérfizetési felelősséggel tartoznak. Felek – amennyiben az egyedi szerződésekben ettől eltérően nem állapodnak meg- a kötbér mértékét
- késedelmes teljesítés a Vállakozó részéről vagy késedelmes válasz(ok) a Megrendelő részéről, illetve hibás teljesítés miatti póthatáridő kitűzése esetén napi 0,33%-ban, de legfeljebb 12%-ban határozzák meg. Amennyiben Vállalkozó a munkát a Megrendelőnek felróható okból nem tudja elvégezni (a Megrendelő szerződésszegése), úgy Vállalkozó jogosult a kötbért meghaladó kárának rvényesítésére.
Szerződés megszűnése:
Ha a Megrendelő az általános elállási jogát (nem a Vállalkozó szerződésszegéséből eredően érvényesített elállási jogát) gyakorolni kívánja, köteles a Vállalkozónak a felmerült költségeit, illetve kárát megtéríteni az alábbiak szerint:
-Amennyiben Megrendelő a megrendelést követően gyakorolja elállási jogát (nem a Vállalkozó szerződésszegése miatti elállási jogát) a munkakezdési szakaszban (a Vállalkozó még a tervek elkészítését nem kezdte meg, de előkészületeket tett a szerződés teljesítése érdekében – l. többkörös egyeztetés), akkor a teljes vállalkozási díj 10%-át kell kifizetnie bánatpénzként. –Amennyiben Megrendelő ezt követően, a munka készítési szakaszában (ha már belekezdett a tervekbe) gyakorolja elállási jogát, akkor a teljes vállalkozási díj 50%-át kell kifizetnie bánatpénzként.
-Amennyiben a korrektúrafordulók utáni munka a megfelelő funkciókat és design elemeket tartalmazza,
de a Megrendelő szubjektív látásmódja szerint nem kielégítő, akkor a teljes munka elkészítési díjának 90%-át kell kifizetnie bánatpénzként, ezután a termék átadásra kerül a Megrendelő részére. Ennek megfelelően ebben az esetben a szerződés a jövőre nézve szűnik meg. – Amennyiben a Megrendelő a munka/termék elkészítését követően szubjektív okból nem veszi át a terméket, akkor a termék elkészítési díj 100%-át kell kifizetnie bánatpénzként, mivel a Vállalkozó szerződésszerűen teljesített.
Adatkezelés:
Vállalkozó tájékoztatja Megrendelőt, hogy személyes adatait szerződéskötés, illetve jogi kötelezettség teljesítése jogalapon kezeli Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltak szerint ww.kovacszsu.hu/adatkezelesi-tajekoztato.
Tulajdonjog, szerzői jogok:
Vállalkozó az általa elkészített munkákon a szerzői minőségét és nevét feltüntetheti, azokat referenciaként korlátozás nélkül felhasználhatja. Vállalkozó által készített munkák, illetve a munkafolyamat bármely szakaszában bemutatott tervek szerzői jogi védelem és a felek közti titoktartás alá tartoznak, ezek szerzői jogosultja kizárólaga Vállalkozó. A vagyoni jogosultságokkal kapcsolatos felhasználói jogok a Megrendelőt, a teljes ellenérték megfizetésétől kezdődően illetik meg akként, hogy az harmadik félre nem ruházható, át nem adható. A felhasználási jog csak olyan változtatást, módosítást, átalakítást vagy ehhez kapcsolódó felhasználási módot, mértéket foglal magában a készterméknek kizárólag designjára vonatkozólag , amiben a munkafolyamat alatt kölcsönösen megállapodtak (színek, fontok, arculati elemek) a szöveges tartalom felett kizárólag a Megrendelő rendelkezik. Vállalkozó a szerződés teljesítése során leszállított dolog feletti tulajdonjogát az ellenérték teljes megfizetéséig fenntartja.
Egyéb rendelkezések:
A Felek írásos kommunikációnak fogadják el az e-mailben küldött leveleket. A kapcsolattartásra kijelölt e-mail cím Vállalkozó részéről: hello@kovacszsu.hu, kovacszsuegyben@gmail.com illetve a www.kovacszsu.hu honlapon a Kapcsolat menüpontban feltüntetett e-mail-cím, a Megrendelő részéről pedig a honlapon, illetve elektronikus levélben leadott megrendelésen kapcsolattartóként megadott személy e-mail-címe. A Felek kölcsönösen írásosnak fogadnak el ettől eltérő e-mail címekről történő kommunikációt is, de bármilyen vitás kérdést vagy fizeté-si felszólítást a kijelölt címekre kell küldeni. Tekintettel arra, hogy jelen ÁSZF tárgyát képező termék előállítását Vállalkozó a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdi meg, melyet a Megrendelő tudomásul vett, és amelyet Vállalkozó Megrendelő utasítása és kifejezett kérése alapján állít elő, fogyasztónak minősülő Megrendelőt
sem illeti meg a teljesítést követő felmondási vagy elállási joga. (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Amint teljesül az utolsó utalás a megbízott fél nem formálhat tulajdonjogot sem a domainre sem a tárhelyre azaz a weboldal teljes tartalmára, csak support, karbantartás lehet meghatározott ellenérték fejében. A megbízott kezeli és tárolja, de nem a tulajdona.
A jogviták rendezése:
A felek a megállapodás teljesítése során kölcsönösen együttműködve, egymás érdekeit is szem előtt tartva kötelesek eljárni. Bármely, a megrendelést érintő lényeges esemény vagy változás esetén a felek kötelesek egymást haladéktalanul értesíteni. A felek a közöttük felmerült vitás kérdéseket igyekeznek békés úton rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a jogvita eldöntésére a szolgáltató székhelye szerinti bíróság vagy törvényszék az
illetékes.
Kovács Eszter
Kelt.: Zirc, 2024-04-08
hello@kovacszsu.hu
www.kovacszsu.hu
A felek között létrejött eseti szerződés a szerződésszerű teljesítéssel megszűnik.
A felek között létrejött szerződés teljesítés nélkül is megszűnhet: Felek közös megegyezésével, a Megrendelő elállásával vagy felmondásával, Vállalkozó felmondásával vagy elállásával.