Az első biztos jele, hogy profi fotós csinálta. Vagy a telefonod. Vagy egy stock oldalról töltötted le. A profi fotós nagy fájlokkal dolgozik, hogy te szabadon felhasználhasd bárhol kiváló, premium felbontásban. Pl egy óriásplakáton is akár. A telefonok pedig nagy méretű képkészítésre vannak beállítva alapból.
Hogy tudd, hogy egy kijelző mekkora pixelben:
1366×768
1536×864
1920×1080
360×640
375×667
414×896
768×1024
1280×800
800×1280
Ezekből kitűnik, hogy egy 2000px feletti kép indokolatlan.
Ha már le van töltve, ráviszed az egeret és megmutatja neked ezeket a fontos infókat:
A második minden szempontból indokolatlanul nagy.
Optimalizálj! Azaz vedd kisebbre a pixelszámokat és tömörítsd a megabájtokat. Itt most a Retina Readybe nem mennék bele, mert Almája még mindig kevesebb embernek van kis hazánkban, mint Windows-a.
Ha a teljes képernyőt szeretné elfoglalni a kép, mert háttérkép:
1920-szor tetszőleges – fontos, hogy kB-ban 100-150 kB körül legyen. (1 [MB] = 1024 [kB] 1 [GB] = 1024 [MB])
Exportáld ki a képszerkesztőből nem maximális felbontásban JPG formátumban (a PNG csak akkor kell ha áttetsző háttérrel szeretnéd), majd a https://tinypng.com/ -ra feltöltve tömörítsd. Csodákra képes!
(ez az ami megjelenik ha belinkeled valahova a bejegyzést.)
Itt arra kell még figyelni, hogy az ún. Safety zone a közepén lévő 628×628-as négyzetben van, tehát ez a rész tutibiztosan megjelenik mindenhol. A Facebook a a két szélét levágja sokszor. És az béna ha pont a szövegbe, képbe vág bele.
Online, ingyenes képszerkesztő program például:
Szorosan a témához kapcsolódik, hogy a képeknek legyen rendes nevük. ne Artboard meg wallpaper meg mittomén mi :), hanem úgy nevezd el,a hogy szeretnéd, hogy megtalálják a keresőben.
Az helyettesítő szöveget (másnéven alt attribútumot) is ajánlott kitölteni, amit itt találsz:
Ide azt írd be ami a képen van. Ha üresen hagyod, akkor a RankMath nevű SEO plugin(bővítmény) úgy helyezi be ami a kép neve.